سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس دانشش را افزود ولی زهدش را نیفزود، جز دوری از خدا نیفزوده است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

«گتوند» به تاریخ ادبیات ایران پیوست

خبرگزاری فارس: پیکر «قیصر امین‌پور» امشب به اهواز منتقل و صبح فردا در زادگاهش «گتوند» از توابع استان خوزستان دفن می‌شود.

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

به گزارش خبرنگار فارس، سرانجام پس از کش و قوس ‌های فراوان و پس از آنکه پیکر قیصر امین‌پور یک روز در سردخانه بهشت زهرا بود، امروز با توافق پدر و همسر این شاعر ، پیکرش به زادگاهش منتقل می‌شود.
روز گذشته و پس از مراسم تغسیل و تکفین و خواندن نماز برای امین‌پور قرار بود همسر این شاعر و استاد دانشگاه در باقیمانده یادداشت‌های وی وصیت‌نامه‌‌ای را پیدا کنند.
فریدون عموزاده خلیلی از دوستان خانواده امین پور به خبرنگار ادبی فارس گفت: متأسفانه وصیت نامه‌ای از مرحوم امین پور پیدا نکردیم و با توافق همسر و پدر ایشان قرار شد پیکر قیصر به زادگاهش یعنی شهرستان «گتوند» منتقل شود.
مراد امین‌پور پدر مرحوم قیصر امین‌پور هم به خبرنگار فارس گفت: امشب ساعت 9 پیکر این شاعر به وسیله هواپیما به اهواز منتقل می‌شود و از آنجا به شهرستان «گتوند» انتقال می‌یابد.
وی درباره محل دقیق دفن فرزندش گفت: تلاش می‌کنیم زمینی به وسعت دو تا سه هکتار را برای مزار وی درنظر بگیریم. ولی اینکه پیکر قیصر در گورستان اصلی شهر یا در زمین بزرگی کنار آن دفن شود، بستگی به نظر شورای شهر و ستاد بزرگداشت قیصر امین پور دارد که در خوزستان تشکیل شده است.
پدر قیصر امین پور اضافه کرد: این انتقال با توافق صمیمانه با همسر قیصر انجام شده است و اختلاف بیشتر با هنرمندان و مسئولان بود که می‌گفتند قیصر در تهران دفن شود، وگرنه همسرش موافق بود.
بر این اساس پیکر امین‌پور فردا در شهرستان «گتوند» در 200 کیلومتری اهواز بر دوش اهالی زادگاهش تشییع و به خاک سپرده می‌شود.


 نوشته شده توسط بهزاد در پنج شنبه 86/8/10 و ساعت 7:14 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خدمات جدید سرویس ویترین ایرانسل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا